Woensdag 16 maart

Onze eerste reis in dit jaar. We zijn niet zo vroeg op pad als we zouden willen, want Wilma moet eerst haar fiets nog ophalen, die is al 3 weken bij de reparateur en het lijkt erop dat ie vandaag eindelijk klaar is. Erik rijdt met de camper naar de fietsenwinkel en Wilma met de leenfiets. Na het omruilen rijden we naar Soest, in Duitsland en lunchen onderweg op een parkeerplaats.

Het is waterkoud, maar dat weerhoud ons er niet van om door het stadje te lopen.

We eten al vroeg bij een Italiaan. Geen pizza, maar kip met ananas en kaas. Als toetje een ijskoffie voor Wilma en een chocolade ijsje voor Erik. We kopen bij de bakker iets lekkers voor bij de koffie vanavond.

We zijn  om 6 uur terug bij de camper en zetten gauw de kachel hoog. We kijken wat tv, lezen wat, surfen wat op het gratis internet van de camperplek en gaan vroeg slapen.

Donderdag 17 maart

We hebben goed geslapen. Wel af en toe een trein gehoord, maar dat was niet storend. We ontbijten in het restaurant van het ziekenhuis

en rijden daarna naar Gladbeck. Een strook speciaal voor campers naast een grote parkeerplaats en een meertje en tussen 2 wegen in. We wandelen naar het centrum, ruim 2 km en slenteren er wat doorheen. Er is weinig te zien en na een ijsje lopen we weer terug. We horen de wegen erg goed en vinden het een heel ongezellige plek, daarom besluiten we naar Dorsten te rijden. We zetten de camper op de camperplek, want we willen stroom. Erik denkt dat de accu's leeg zijn omdat de schotel niet uit wil. Na back up van BM satkon het wel eens zijn dat de schotel scheef is ingeklapt, de oplossing zou zijn de moeren iets losser draaien en dan nog eens proberen. Gelukkig heeft Erik zijn gereedschap mee en hij gaat aan het sleutelen. En het lukt hem ook. We kunnen tv kijken. We lopen het centrum in en bekijken het nieuwe Mercaden. Het winkelcentrum oogt luxe en zit helemaal vol. Het is net 2 weken open. We hopen dat er over 2 jaar nog zoveel winkels er in zitten.

Vrijdag 18 maart

Na het ontbijt rommelen we lekker aan, beetje lezen, beetje internetten. Tegen de middag wandelen we weer richting het centrum en lunchen bij de Chinees. Dan halen we onze sauna tassen op en zijn de rest van de middag en avond te vinden in de sauna. We doen een opgieting mee, we liggen heerlijk te luieren, doen ook met de opgieting van een uur mee, de zogenoemde 4 jaargetijden opgieting en zijn rond 22.00 uur weer terug. We drinken nog wat en gaan dan slapen.

Zaterdag 19 maart

Opnieuw wandelen we naar het centrum, dit keer voor een ontbijt

en om op de markt een bloemetje voor Adrie en Karin te halen. Dan rijden we naar Tolkamer en staan een uurtje aan de Rijnkade. We lopen een stukje door Tolkamer, maar daar is werkelijk niets te beleven. Vervolgens gaan we verder naar Bemmel, waar we een stukje van zo' n 20 km fietsen. Het is wel koud dus bij terugkomst zetten we de kachel hoog. Erik gaat 's avonds een wijntje drinken bij Adrie, Wilma blijft in de camper en kijkt een film.

Zondag 20 maart

De nacht was rumoerig. Niet zo goed geslapen. We maken een wandelingetje door de wijk en dan fietsen we naar Adrie en Karin. Wilma blijft tot na de lunch en Erik komt om een uur of vijf terug. Ondertussen heeft Wilma de camper wat opgeruimd en gelezen. We eten onze warme maaltijd en pakken dan de laatste spullen in en vertrekken naar huis. We hadden een geslaagd eerste weekend, jammer dat de temperatuur zo laag was en de wind zo koud.