zomervakantie 30 mei t/m 26 juni

donderdag 30 mei

De eerste etappe is traditiegetrouw naar Dorsten 86 km. Aangekomen blijkt dat het vandaag een Duitse feestdag is, dus alle winkels zijn gesloten en ook heeft de sauna daardoor geen avond openstelling. Nou ja, dan moeten we die maar een keer overslaan. We eten bij de Dilli grill.

vrijdag 31 mei

Vandaag een wat langere etappe nl. 350 km naar Wertheim, naar de Expo camp. Deze is nu weer gratis. We komen op 15.30 uur aan en de parkeerplaats staat helemaal vol. Er zijn een aantal campers aan het manoevreren en er komen toch wat plekjes vrij. Het is onaangenaam weer, bewolkt en regen. We kijken dus maar wat campers en internetten wat in de Expo.

zaterdag 1 juni

Het regent stevig de hele dag door (Dauerregen). Er zijn waarschuwingen afgegeven voor water overlast. We blijven binnen.

zondag 2 juni

Op de fiets naar Wertheim, langs het water. Sommige stukken van het fietspad is helemaal ondergelopen. Halverwege ligt een camping. Hier zijn de caravans die langs de rivier stonden allemaal verwijderd. De camping staat namelijk ook voor de helft onder water. Ook in Wertheim zien we veel wateroverlast en wegen die overspoeld zijn en daardoor dus afgesloten.

maandag 3 juni

De waterstanden zijn kritiek in Beieren en vooral in Passau. We besluiten nog maar een dagje hier te blijven. Het is redelijk weer, wel fris, maar goed genoeg om lekker te fietsen.

dinsdag 4 juni

We reizen vandaag af naar Fuldau en besluiten definitief niet naar Wenen te gaan in verband met alle wateroverlast. In Fulda staan we op een mixparking, mooie plaatsen met een randje gras langs de camper. We fietsen een flinke ronde.

woensdag 5 juni

We fietsen met de Mio naar Schlitz. Eten daar wat op een terrasje en genieten van de zon. Later slenteren we wat door het dorpje en gaan vervolgens weer terug. Een leuke tocht van 45 km.

donderdag 6 juni

Na het ontbijt wandelen we naar en door Fulda. Er is een prachtige Dom met een geweldig mooi park ernaast en een groot plein ervoor. Ook de overige parken en gebouwen zijn een bezichtiging waard. 's Middags verkassen we naar Hünfeld.

vrijdag 7 juni

We lopen eerst hard en 's middags rijden we een verrassingstocht met de Mio om Hünfeld.

zaterdag 8 juni

We fietsen bijna 60 km over de Kegelspelradweg. We eten tussen de middag onderweg in Grossentaft, lekker en niet duur. Ze zitten heerlijk op het terras. Het is erg druk en we zitten aan tafel met een stel Duitsers waar we heel gezellig mee kletsen.

zondag 9 juni

We lopen hard in het park naast de camperplek. Na het lopen begon het te onweren en regenen. Het hield niet meer op.      's Middags regende het wat minder en we wandelden naar een parkje iets verderop waar een concert gegeven zou worden. Er was echter geen muzikant te bekennen, waarschijnlijk vanwege het slechte weer.

maandag 10 juni

We worden wakker met regen. Doen een paar boodschappen en rijden naar Rasdorf, 12km verop een plaatsje in het voormalige Oost Duitsland. 's Middags klaart het gelukkig op en  maken we een wandeling naar Point Alpha. Een voormalig uitkijkpunt op de grens tussen de 2 Duitslanden en ingericht als museum. Indrukwekkend.

dinsdag 11 juni

Vandaag een zeer actieve dag. Eerst hardlopen, daarna gefietst en gegeten onderweg en toen nog een flinke wandeling naar de Wahlfartskapelle in Rasdorf.

woensdag 12 juni

We rijden vandaag naar Bad Hersfeld via een omleiding, want er werd aan de weg gewerkt. De camperplek ligt aan een heel mooi (speel) park een zogenoemd Jahn park. Heerlijk geluierd verder.

donderdag 13 juni

We beginnen de dag weer met hardlopen. 's Middags wandelen we naar het centrum. Bad Herschfeld is onderdeel van de Duitse sprookjes route en we zien op verschillende plaatsen in de stad sprookjesfiguren o.a. van het dappere kleermakertje.

vrijdag 14 juni

Vandaag rijden we naar Bebra aande Breitenbachersee. De camperplek ligt aan een meertje. Er staan veel vaste gasten. We vinden nog een plekje aan de buitenrand. Hiernaast ligt de parkeerplaats voor auto's. Er is een hoop gerij met auto's en later auto's met veel jongeren. Ze gebruiken de parkeerplaats als hangplek.

zaterdag 15 juni

De verjaardag van Erik. Hij is blij met zijn cadeau. Behalve met de rumbonen. Deze zijn gesmolten en de rum is er uitgelopen. De intentie was goed, maar de warmte in de kastjes heeft de rumbonen geen goed gedaan. We fietsen bijna de hele dag, over flinke cols o.a. naar Rotenburg.

zondag 16 juni

Na het hardlopen en het gebruiken van sani gaan we naar Bad Wildungen, 65 km verderop. Prachtige camperplaats bij het station. Afgebakende plaatsen en erg ruim. We hebben zelfs een tuintje. Lekker buiten gezeten, gekookt en gegeten. Het begint steeds warmer te worden. 's Avonds nog even het stadje ingelopen en onverwacht getrakteerd op een slotconcert van het jazzfestival, een Australisch bandje The Syncopators uit Melbourne. Erg leuk.

maandag 17 juni

Omdat ook hier de sprookjesroute nog ligt, willen we naar het sneeuwwitjesdorp in Bergfreiheit. Jammer, vandaag is deze bezienswaardigheid gesloten. We houden er een mooie fietstocht aan over.

dinsdag 18 juni

Het is nog steeds warm en zonnig.We zijn van afgelopen zondag 22° naar vandaag 32° gegaan. Na het hardlopen fietsen we naar Fritzlau en eten op een terrasje een "strammer Max". De rest van de dag zoeken we de schaduw op en steken aan het eind van de middag lekker de bbq aan.

woensdag 19 juni

Het is alweer 2 graden warmer dan gisteren. Het is te warm om iets te doen. Erik gaan wel even boodschappen halen en komt met een ventilator terug. Deze geeft een klein beetje verkoeling. We zitten de hele dag buiten tot we 23.00 uur.

donderdag 20 juni

We staan op met zon. We gaan op de fiets naar Schloss Friedrichsheim en bekijken de tentoonstelling. We zijn bijna de enige in het kasteel.  's Middags is er een onweersbuitje en daarna is het heerlijk afgekoeld. We gaan daarom aan het eind van de middag hardlopen.

vrijdag 21 juni

Vannacht zware regen- en onweersbuien gehad. Het is nu weer een stuk frisser buiten.Na het ontbijt rijden we naar Hemfürth aan de Edersee. Een mooie plek aan een groot grasveld, maar wel veel herrie van de grasmaaier van de buurman(urenlang) en van de moterclub aan de overkant van het meer.

zaterdag 22 juni

We fietsen de fietsroute R3, bij en rond de Edersee 40 km, met een flinke klim erin. Na het warme eten besluiten we toch om verder te gaan, de motorclub is nog steeds nadrukkelijk aanwezig en nu zelfs met een band erbij. ( we zijn echte Nederlanders en gaan weg voordat het stageld wordt opgehaald). Flauwekul natuurlijk, want we willen best betalen, maar niet voor een bak herrie tot midden in de nacht.

zondag 23 juni

We kwamen gisteravond aan op de camperplek in Wolfhagen. Mooi aangelegd. Ook hier bleek op het naastgelegen terrein een feest gaande te zijn. Heel veel Turken met diverse kraampjes eten en drinken en een tombola. Dus alweer herrie. We gokten erop dat, gezien het aantal jonge kinderen, het hier tijdig zou stoppen en gelukkig werd het om 22.00 uur rustig. Toch besloten we vandaag weer verder te rijden na het hardlopen, gezien de opbouw van opnieuw allerlei kramen. We gaan naar Büren. Een mooie plek, naast een zwembad, maar alleen voor campers. Hier is het wel rustig.

maandag 24 juni

Naar Soest. De camperplek is een grote parkeerplaats, echter je camper mag je er niet meer neerzetten. Je wordt verwezen naar een plaats achter een hotel. We rijden er naar toe, maar vinden de plaatsen wel erg kort, de plek is nog in ontwikkeling. Voor nu vinden we het niks. We rijden verder naar de Möhnesee-Korbecke. We fietsen 's middags een rondje om het meer. 38 km. Onderweg zien we een vos.

dinsdag 25 juni

We gaan naar Dortmund, naar Durrwang, even campers kijken en wie weet kopen. Meneer Grothe, die ons destijds de camper verkocht werkt er niet meer. We worden nu "geholpen" door een zeer onsympathieke, sigaretten rokende man die nauwelijks geïnteresseerd was. Tja, graag of niet hè. We rijden door naar Dorsten en gaan 's avonds naar de sauna.

woensdag 26 juni

Het zit erop. Na het ontbijt gaan we naar huis.